№ | Зміст | Термін виконання | Відповідальні |
1 | Обговорення питання «Про створення в закладі безпечного освітнього середовища. Порядок реагування на випадки булінгу та порядок застосування заходів виховного впливу». | серпень-вересень | заступник директора з виховної роботи |
2 | Розробка та впровадження кодексу безпечного освітнього середовища (КБОС). | серпень-вересень | заступник директора з виховної роботи |
3 | Проведення інструктивних нараду з питань профілактики булінгу з педагогами та учнями. | серпень-вересень | заступник директора з виховної роботи |
4 | Інформування батьків щодо порядку реагування на випадки цькування в закладі, подання та розгляд заяв; нормативно-правової бази наслідків протиправної поведінки дітей. | вересень-жовтень | класні керівники, вихователі 1-11 класів |
5 | Інформування педагогічного колективу, батьківську громадськість, здобувачів освіти про нові законодавчі акти щодо створення безпечного освітнього середовища (сайт закладу, сторінка на Facebook, батьківські зустрічі, години спілкування, стенди, буклети тощо) | постійно | заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, класні керівники |
6 | Проведення діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах (спостереження за поведінкою, опитування (анкетування) тощо | жовтень-листопад, щорічно | практичний психолог |
7 | Проведення моніторингів щодо проявів насилля над дітьми, бездоглядності, правопорушень серед неповнолітніх і рівня обізнаності дітей та учнівської молоді з питань негативного впливу на життя й здоров'я алкоголю, тютюну, наркотиків. | щорічно | практичний психолог |
8 | Сприяння взаємодії з підрозділами ювенальної поліції, ССД для роз’яснення наслідків протиправної поведінки | постійно | заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог, класні керівники |
9 | Залучення педагогічних працівників, батьків до участі у вебінарах, конференціях та інших заходах щодо протидії насильству та створенні в закладі безпечного освітнього середовища | постійно (за потреби) | заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог, класні керівники |
10 | Обговорення на засіданні МО класних керівників та класоводів нормативні документи з питання профілактики та подолання булінгу в дитячому середовищі | двічі на рік | заступник директора з виховної роботи, голова МО класних керівників |
11 | Розроблення пам’ятки «Маркери булінгу», «Батькам про кібербулінг». | протягом року | практичний психолог, педагог-організатор |
12 | Організація консультування педагогічних працівників, батьків, здобувачів освіти. | постійно | заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог |
13 | Організація роботи «Скриньки довіри» | постійно | педагог-організатор |
14 | Розміщення інформації про телефони довіри, гарячої лінії на стенді першого поверху, сайті закладу | педагог-організатор | |
15 | Організація та проведення заходів щодо Дня безпечного інтернету. | щорічно | МО вчителів інформатики, класні керівники, вихователі |
16 | Організація участі у заходах «16 днів проти насильства», «Тиждень толерантності», «Місячник правового інформування», «Тиждень профілактики та попередження правопорушень». | щорічно | заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог, педагог-організатор, класні керівники |
17 | Організація участі класних колективів в акціях «Добрі справи класу», «Їм потрібна твоя допомога» тощо. | постійно | заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, класні керівники |
18 | Проведення занять для класних керівників та класоводів «Психолого - педагогічні прийоми створення ситуації успіху»; «Стратегії поведінки в конфліктній ситуації»; «Протидія булінгу. Від конфлікту до співпраці». | щорічно | заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог. |
19 | Проведення годин спілкування на теми протидії насильству та булінгу: «Стоп булінг!», «Стоп секстінг!», «Інтимні селфі в інтернеті - жарт чи небезпечний ризик?» | постійно | педагог-організатор, класні керівники |
20 | Проведення батьківських зборів на теми: «Створення безпечного освітнього середовища в закладі. Попередження і протидія булінгу та іншим негативним проявам»; «Формування навичок безпечної поведінки дітей та підлітків». | щорічно | класні керівники |
21 | Організація перегляду відеороликів з подальшим обговоренням: «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися, «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг» та ін. | постійно | педагог-організатор, класні керівники, вихователі |
22 | Розробити методичний кейс для класних керівників «Безпечне освітнє середовище» | вересень-жовтень | заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, соціальний педагог, практичний психолог |
22 | Залучення учнів до гурткової роботи, організованого дозвілля. | постійно | педагог-організатор, класні керівники |
створення кодексу безпечного освітнього середовища; удосконалення системи профілактичної роботи в закладі; допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів; навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу); профілактика правопорушень і злочинності серед молоді; створення безпечного освітнього середовища; усвідомлення дітьми негативного впливу на організм шкідливих речовин; організація змістовного дозвілля та відпочинку здобувачів освіти.